Handelsbetingelser


Generelle oplysninger

CompuConsult Data - CCPIP.DK
CVR-nr. 25912942
Købmagergade 20 - 7000 Fredericia (Administration og Butik)
Storegade 60 - 6100 Haderslev (Butik)
mail@ccpip.dk
Telefon Fredericia: 7592 3003
Telefon Haderslev: 7592 3003
Vagttelefon: 3074 3003 (kun ved større sager, servernedbrud m.m.)
Bank: Spar Nord Fredericia. Reg. 9196 Konto: 4578720087 IBAN-kontonummer: DK9291964578720087


Forretningsbetingelser gældende for køb hos CompuConsult Data - CCPIP.DK CVR: 25912942 Branchekode: 47.41.00

Generelt:

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber CompuConsult Data - CCPIP.DK sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i CompuConsult Data - CCPIP.DK's varesortiment.

Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er CompuConsult Data - CCPIP.DK ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris

Betaling

Dankort
VISA
Mastercard
MobilePay
Mastercard/VISA Debet
JCB Cards
Efter aftale (kun for virksomheder eller offentlige kunder, som i forvejen har indgået en betalingsaftale med CompuConsult Data - CCPIP.DK)

Betaler du med betalingskort er dette gebyrfrit for private korttyper udstedt i EU samt Norge, Island og Schweiz.

OBS: Der opkræves gebyrer på op til 1,55%, for brug af korttyper udstedt udenfor EU, Norge, Island og Schweiz samt erhvervskort udstedt i EU, Norge, Island og Schweiz. Gebyret oplyses først på ordren når kortnummeret indtastes. Dette gælder også MobilePay.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Fragt

Alt information om fragt & levering finder du under hovedmenu/Information/Leveringsinformation 

Erhvervskøb

Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervkunde.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

Ingen fortrydelsesret
12 måneders reklamationsret
Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrens størrelse
Vi opkræver kortgebyr på 1,55% for kunder, der benytter erhvervskort.
Betaling med Dankort er gebyrfri

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)
 
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@ccpip.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 

Her gælder ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Eksempelvis specielt-byggede computere, eller computere klargjort og opsat efter kundes ønske.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter mv. For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
Køb foretaget som erhvervsdrivende.
Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på
Digitale licenser, der er blevet aktiveret fra siden ”licenskoder” på din brugerprofil på CompuConsult Data - CCPIP.DK's hjemmeside
Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes. 

 
Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.  
Vi påpeger, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, eller er beskadiget, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
CompuConsult Data - CCPIP.DK
Købmagergade 20
7000 Fredericia.
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Pakker sendt pr. efterkrav bliver afvist.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på disse adresser.

CompuConsult Data - CCPIP.DK
Købmagergade 20
7000 Fredericia

eller

CompuConsult Data - CCPIP.DK
Storegade 60
6100 Haderslev.


Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Der kan forekomme et testgebyr på DKK 250 pr. halve time inkl. moms, dog maks. DKK 500 inkl. moms, hvis det indsendte produkt testes fejlfrit ved CompuConsult Data - CCPIP.DK, eller der ikke findes grund for at efterkomme reklamationskravet i øvrigt. Det kan også forekomme, hvis der skal foretages fejlsøgning på komplette PC-systemer, som ikke er købt, samlet eller monteret af CompuConsult Data - CCPIP.DK. Ønsker du ikke, at CompuConsult Data - CCPIP.DK foretager en sådan fejlsøgning, skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat. Såfremt årsagen til fejl eller defekt er, at varen har fået fysisk skade, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, vil du også blive opkrævet et testgebyr.

Husk derfor altid selv at teste, om fejlen kan skyldes programmer, drivers eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Vi tester alle maskiner ved at genskabe til den oprindelige konfiguration. Testgebyret beregnes på baggrund af tid brugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Husk at tage en kopi/backup af samtlige data. CompuConsult Data - CCPIP.DK kan ikke gøres ansvarlig for tabt data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af CompuConsult Data - CCPIP.DK måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

 

Varen sendes til:
CompuConsult Data - CCPIP.DK
Købmagergade 20
7000 Fredericia
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afviser pakker der er sendt pr. efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på mail@ccpip.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16. feb. 2022

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF)